Zloženie školského podporného týmu:
riaditeľ
školský sociálny pedagóg
pedagogický asistent
triedni učitelia MŠ
Pre rozvoj jedinečného potenciálu všetkých detí a tých, ktorí participujú na ich vzdelávaní je žiadúce, aby materská škola vytvárala priaznivé podmienky na implementáciu inkluzívnych hodnôt a boli otvorené komunite, v ktorej pôsobia. Každoročne prichádzajú do materskej školy deti s rozmanitými potrebami, čo zvyšuje nároky na poskytovanie starostlivosti zo strany personálu, zvlášť v oblasti inkluzívnych zručností (napr. práca s diverzitou, rovnosť príležitostí vo vzdelávaní pre všetky deti, práca v multidisciplinárnom tíme). Efektívnym nástrojom ranej starostlivosti, metodickej podpory a koordinácie inkluzívneho vzdelávania sa stáva školský podporný tím (ŠPT).
ŠPT bol zriadený vedením školy s cieľom posilniť existujúci kolektív. V záujme skvalitnenia odbornej pomoci.
Úlohou ŠPT je:
a) koordinovať rozvoj inkluzívneho vzdelávania,
b) zabezpečiť vo výchove a vzdelávaní uplatňovanie používania prístupov a stratégií, ktoré
vyplývajú z jednotlivých odborov vedy a techniky,
c) spolupracovať so zariadením poradenstva a prevencie a ďalšími subjektmi pri podpore detí
a ich zákonných zástupcov v oblasti výchovy a vzdelávania,
d) poskytovať poradenstvo deťom a zákonným zástupcom a metodickú podporu
pedagogickým zamestnancom,
e) podieľať sa na tvorbe výchovno-vzdelávacích plánov.
Hlavné činnosti pre školský rok 2025/2026
1. Koordinovať rozvoj inkluzívneho vzdelávania.
2. Poskytovať metodickú podporu pedagogickým zamestnancom materskej školy. Sledovať klímu v pedagogickom kolektíve.
3. Poskytovať pomoc v adaptačnom období dieťaťa.
4. Organizovať a zabezpečovať v spolupráci s pedagogickými zamestnancami a CPP preventívne programy a depistáže v rámci pôsobnosti materskej školy. V záujme podpory duševného zdravia iniciovať a spolupodieľať sa na realizácii podporných aktivít rozmanitého charakteru.
5. Poskytovať súčinnosť so zariadeniam poradenstva a prevencie, s ktorými materská škola spolupracuje a ďalším externým subjektom (sociálna kuratela, klinický logopéd, terapeut a pod.) pri podpore detí a ich zákonných zástupcov v oblasti výchovy a vzdelávania.
6. Poskytovať odbornú starostlivosť (poradenstvo, individuálne a skupinové intervencie) nielen deťom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktorí materskú školu navštevujú (deťom s rôznymi formami zdravotného
znevýhodnenia, deťom s nadaním, deťom zo sociálne znevýhodneného prostredia), ale aj všetkým deťom materskej školy so zreteľom na ich individuálne výchovno-vzdelávacie potreby a limity.
7. Poskytovať poradenstvo a metodickú podporu v oblasti výchovy a vzdelávania zákonným zástupcom a rodinám.
8. V záujme odborného rastu a skvalitnenia podporných služieb sa zúčastňovať na odborných podujatiach (tematicky zamerané stretnutia PZ/OZ zastúpených v ŠPT, odborné semináre, školenia, projektové výzvy, výcviky, kurzy, workshopy a pod.). Dopĺňať a aktualizovať odborné vedomosti v kontexte aktuálnych vedeckých trendov a aplikovať ich vo svojej činnosti.